20 Cze

Czym jest outsourcing obsługi klienta?

Dzisiaj istnieje szereg optymalnych i stosunkowo prostych rozwiązań dla przedsiębiorców, które pozwalają w szybki sposób rozwiązać część problemów ze zbyt dużymi kosztami wewnętrznymi. Często zdarza się tak, że potrzebujemy skorzystać z czegoś tylko raz, na jakiś czas. W przypadku biura obsługi może być tak, że nie jest ono potrzebne przez cały czas i zatrudnianie na stałe pracownika albo zatrudnianie kogoś tylko na krótki czas okazuje się nieopłacalne. W takim przypadku niezwykle korzystny wydaje się outsourcing obsługi klienta. Czym jest on dokładnie i dlaczego jest to dobra forma optymalizacji kosztów wewnętrznych? Taka zewnętrzna obsługa klienta, w przybliżeniu polega na tym, że wszystkie czynności związane z kontaktem z potencjalnymi klientami scedujemy na firmę zewnętrzną. Taka firma jest zazwyczaj wyspecjalizowana w świadczeniu tego typu usług. Dzięki temu posiada nie tylko odpowiednią infrastrukturę i zaplecze, ale także wyszkoloną kadrę pracowników, dla których obsługa klienta nie ma żadnych tajemnic. Taki outsourcing obsługi klienta zwalnia nas praktycznie z konieczności kontaktowania się z klientami. Wszystko robi za nas firma zewnętrzna.
Jak to wygląda w praktyce? W praktyce wygląda to zazwyczaj w ten sposób, że podpisujemy umowę z daną firmą, która oferuje outsourcing obsługi klienta. W takiej umowie zaznaczone jest, ile dokładnie stanowisk wynajmujemy, czyli ile niejako osób będzie pracować dla naszej firmy. I w ten sposób pozbywamy się problemu. Od tej chwili nie musimy się już przejmować obsługą klientów, ponieważ profesjonalna firma będzie miała wszystko pod kontrolą. Warto jednak dokładnie przeanalizować umowę oraz odpowiednio się zabezpieczyć. Także dobrze jest mieć świadomość, że za dobre i profesjonalne usługi trzeba trochę zapłacić. Z reguły najtańsze firmy mogą być nieco mniej profesjonalne, a zatrudnieni pracownicy mogą mieć mniejsze kwalifikacje, niż byśmy oczekiwali.